Zadzwoń do nas (+48) 12 260 71 30 | GSM: 739 048 997                                                                                                            Logowanie | Wyloguj | Rejestracja
 
0
Koszyk jest Pusty

WARTOŚĆ: 0.00 PLN

Przeglądasz teraz: Reklamacje i zwroty towarów

DEFINICJE


Sprzedawca – BMD Polska S.C. z siedzibą w Krakowie przy ul. Kamieniarskiej 48 (Kraków, 30-364) wpisana do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Krakowa pod numerem ewidencyjnym: 209/2002

Sklep - Serwis Internetowy/Sklep Internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod adresem internetowym "www.bmd.pl" za pośrednictwem którego, Klient może dokonać zakupu od Sprzedawcy wybranego Towaru/Produktu.

Klient - osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13 rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać zamówienia lub korzysta z innych usług Sklepu (w tym również Konsument).

Konsument - osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej (umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Regulamin - niniejszy regulamin określający zasadny świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.

Towar lub Produkt - rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym www.BMD.pl, mogąca być przedmiotem umowy sprzedaży, szczegółowo określoną w Zamówieniu.

Formularz Zamówienia / Koszyk - usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient nie posiadający konta Użytkownika lub posiadający takie konto, może dokonać zakupu Towarów.

REKLAMACJA
  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Towaru w zakresie określonym w art. 556 i następne ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014, poz. 121)
  2. Wada fizyczna Towaru polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, a więc jeżeli Towar nie posiada właściwości, które powinien mieć ze względu na cel umowy, wynikający z okoliczności lub przeznaczenia, nie ma właściwości, o których Sprzedawca zapewnił Klienta, nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia, Towar został wydany Klientowi w stanie niezupełnym.

  3. Wada prawna Towaru zachodzi wówczas, gdy Towar stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, gdy ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzeniu wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.

  4. W przypadku Konsumenta na równi z zapewnieniem Sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub podmiotu, który wprowadza Towar do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, lub która przedstawia się jako producent. Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności, gdy zapewnień tych nie znał, ani nie mógł ich znać, albo gdy zapewnienia te nie mogły mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy sprzedaży, a także gdy treść tych zapewnień została sprostowana przed zawarciem umowy sprzedaży.

  5. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi.

  6. W przypadku Konsumenta, gdy wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili wydania Towaru.

  7. Sprzedawca jest odpowiedzialny za tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.

  8. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniany lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady.

  9. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może również żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.

  10. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.

  11. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

  12. Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

  13. Jeżeli reklamacja jest uzasadniona Sprzedawca zobowiązuje się wymienić wadliwy Towar na wolny od wad lub usunąć wadę w terminie 14 dniu od dnia zgłoszenie reklamacji przez Klienta.

  14. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem, że zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.

  15. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku Konsumenta, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat.

  16. Klient realizujący uprawnienia wynikające z rękojmi na koszt Sprzedawcy dostarczy wadliwy Towar Sprzedawcy na adres wskazany w części III ust. 7 pkt c niniejszego regulaminu.

  17. Klient może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące zawartej Umowy pod adresem lub w formie pisemnej na adres wskazany w części III ust. 7 pkt c niniejszego regulaminu.

  18. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:
    - imię, nazwisko, adres, adres e-mail Klienta, telefon kontaktowy
    - datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
    - przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,
    - wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.

  19. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.

  20. Sprzedający rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci.

  21. OdpowiedĄ na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądĄ na adres poczty tradycyjnej.

  22. Urządzenia znajdujące się w ofercie Sklepu Internetowego www.BMD.pl posiadają gwarancje Producenta lub Importera, które ważne są wraz z dowodem zakupu (fakturą lub paragonem).

  23. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta, którą Zamawiający otrzymuje podczas dokonania zakupu.

  24. Wszystkie urządzenia objęte są okresem gwarancji od 12-stu do 36-ciu miesięcy. Okres gwarancji jest zależny od karty gwarancyjnej Producenta lub Dystrybutora. Szczegółowe informację można uzyskać kontaktując się z nami mailowo lub telefonicznie.

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży towarów zakupionych w Sklepie bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni licząc od dnia wydania towaru (tj. od dnia odebrania towaru przez Konsumenta). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

  2. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Wzór oświadczenia znajduje się na samym dole strony.

  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres Sprzedawcy wskazany w części III ust. 7 pkt c niniejszego regulaminu lub wysłać korespondencją e-mail na adres: info@bmd.pl

  4. Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi potwierdzenie odebrania oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy sprzedaży, na wskazany przez Konsumenta adres e-mail.
     

  5. Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem: dodatkowych koszów poniesionych przez Konsumenta w związku z wyborem sposobu dostarczenia towaru innym niż zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep.

  6. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim przedsiębiorca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

  7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

  8. Zwracany przez Konsumenta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu, Towar powinien być opakowany w oryginalne opakowanie. Towar powinien być zwrócony wraz z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami oraz dokumentami wydanymi przy jego sprzedaży.

  9. Konsument zwróci Sprzedawcy towar w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.

  10. Zwrotu towaru należy dokonywać na adres Sprzedawcy wskazany w części III ust. 7 pkt c niniejszego regulaminu.

  11. Sprzedawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia Towaru przy czym zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania.

  12. Konsument ponosi koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy.

 

Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy

[adres sprzedającego]

Ja [imię, nazwisko kupującego] niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
[nazwy kupionych przedmiotów]

Data zawarcia umowy to [data],
data odbioru przedmiotów [data].
Imię i nazwisko: [imię i nazwisko kupującego]
Adres do korespondencji: [adres kupującego]

Data: [data odstąpienia od umowy]
Podpis: [w przypadku gdy formularz jest wysyłany w wersji papierowej]

(oświadczenie to należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy):

 





 
KONTO
Problem Logowania?
E-mail
Hasło
Nie pamiętam lub BRAK hasła. Wyślij mi hasło (Zaloguj).

Aby zapewnić Państwu najlepsza formę prezentacji i możliwość szybkiego złożenia Zamówienia wa naszym Sklepie wykorzystujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności »